عنوان کتاب:

دروس عمومی (زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، زبان انگلیسی)

پاسخنامه: تشریحی

تعداد صفحات: 364

خرید این کتاب:

کتاب دروس عمومی

مشاهده سایر کتب:

کتاب های استخدامی زبان و ادبیات فارسی

کتاب های استخدامی زبان انگلیسی

 

آشنایی با دروس عمومی

بهترین روش خواندن هر درس برای هر فردی متفاوت است و بهترین روشی که یک نفر به کار می‌گیرد، ممکن است برای فردی دیگر بدترین روش باشد، بنابراین بهترین روش خواندن برای هر درس بستگی به داوطلب و شرایط وی دارد، اگر حفظیات داوطلب ضعیف است باید با نوشتن حفظ کند، زیرا نوشتن حافظه فرد را تقویت می‌کند.

بعد از تمام شدن کتاب‌های ادبیات، باید به سراغ تکه تکه کردن مباحث رفت، به طور مثال داوطلب باید همه تاریخ ادبیات‌ها را بخواند و قرابت معنایی را از لغات تفکیک کند. مرحله تفکیکی در بالا بردن درصد داوطلب در آزمون کنکور سراسری تأثیرگذار خواهد بود. در مرحله تفکیک، مطالعه بخش‌هایی از جمله لغات و املا، زبان فارسی، آرایه‌های ادبی، تاریخ ادبیات و قرابت معنایی از هم جدا می‌شود.

البته بهتر است در مطالعه این درس با مبحث آرایه‌های ادبی شروع کرده سپس قرابت معنایی، لغت و املا، زبان فارسی و در نهایت تاریخ ادبیات را به ترتیب مورد مطالعه قرار داده و تست‌های زیادی در هر مبحث محک خوبی برای مطالعه درس زبان و ادبیات فارسی است، اما داوطلبان نظام قدیم بهتر است ادبیات را از مبحث واژگان و املا آغاز و با مباحث آرایه‌های ادبی، قرابت معنایی، زبان فارسی و تاریخ ادبیات به ترتیب مطالعه این درس را ادامه دهند.